Nyomtatás
Részletek: | Megjelent: 2014. augusztus 04.

Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös – hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.

 

Létezik egy magyar mondás, amivel nem értek egyet. Így hangzik: az öndicséret büdös. Nos, próbálja meg ezt meg elmagyarázni valaki egy amerikainak. Két lehetséges kimenetele van: vagy értetlenkedik, vagy szimplán a képünkbe röhög. Én is úgy gondolom, hogy az online kommunikációban igenis helye van erősségeink hangsúlyozásának és a magabiztos kisugárzásnak, de tény, hogy erre van egy százszor hatékonyabb és ezerszer elfogadottabb módszer is.
Soha ne magunkról beszéljünk, hanem az ügyfeleinkről! Hogyan tudja meg a nagy Ő, hogy milyen nagyszerűek is vagyunk? A korábbi dicsérő szavakból!

Nézzünk egy egyszerű példát. Képzelje el, hogy Ön elé állok a következő szöveggel: verhetetlen teniszjátékos vagyok. A wimbledoni döntősök szintje alatt bárkit laposra verek, és csak azért lettem online kommunikációs szakember, mert azt még annál is jobban csinálom. Azt hiszem, elég nagyképűnek tartana. Most pedig olvassa el ugyanezt a szöveget úgy, hogy egy régi sporttárs és ügyfél mondja rólam, teljes ámulatban. Máris elgondolkodtatóbb, ugye?

Hogy szerezzünk referenciákat?

A legtöbb cégvezető tisztában van az online kommunikáción belül a referenciák helyével. Ha ön azonban még nem kezdte el gyűjteni őket, azt javaslom, így kezdjen neki:

Forrás: hrportal.hu