Tíz álláskeresőből kilenc hajlandó engedni az elképzelt fizetéséből, ugyanakkor a beadott pályázatok kicsivel több mint fele tartalmaz olyan állításokat, amelyek nem felelnek meg a valóságnak.

 

  A magyar álláskeresők háromnegyede szerint a vonzó külsővel rendelkezők előnnyel indulnak a toborzás során, ugyanakkor a legfontosabb sikertényezőnek a „kémia beindulását”, vagyis a leendő munkaadó és munkavállaló között már az interjún kialakuló kölcsönös szimpátiát tartják – derült ki a Jobinfo.hu friss kutatásából. (Van, aki el sem jut az állásinterjúig, mert már a motivációs levélben elköveti a legrosszabb hibákat.)
 
   A válaszadók több mint fele (58 százaléka) saját bevallása szerint akkor is beadja jelentkezését, ha nem minden paraméterben felel meg a kiírt pozíciónak. „Figyelembe véve azt, hogy a megkérdezettek közül az éppen állást keresők már több mint fél éve nem találnak megfelelő munkahelyet, ez nem is tekinthető kirívó értéknek. Nemek szerinti bontásban az látszik, hogy a leendő munkaadóknak elsősorban a férfiakra kell e tekintetben odafigyelniük, körükben ugyanis 15 százalékkal több a pályázati feltételeknek csak részben megfelelő jelentkező” – mondta Kristók Balázs, a Jobinfo.hu vezetője.
 
A nők kevésbé alkuképesek
 
   A magyarok közel kétharmada az adott pozícióban kapható átlagos kereset alapján szabja meg fizetési igényét, 31 százalékuk számára ugyanakkor a korábbi bér a mérvadó. Amikor azonban konkrét bértárgyalásra kerül a sor, 10 munkavállalóból 9 hajlandó lejjebb adni a korábban elképzelt összegből. „Azok közül, akik engednének egy ilyen szituációban, minden második maximum 10 százalékról mondana le, 30 százalék feletti engedményt pedig a megkérdezettek mindössze 5 százaléka tudna lenyelni. Vizsgálatunk alapján a nők – saját bevallásuk szerint – kevésbé hajlandók alkudni. Ez talán azzal magyarázható, hogy a magyar fizetések a nemek tekintetében még mindig diszkriminatívak: egy férfi ugyanazért az állásért többet kérhet, mint egy nő, s talán a hölgyek éppen ezért kevésbé hajlandóak bérengedményre” – tette hozzá Kristók Balázs.
 
   Az állásinterjúra történő felkészülés során egyébként leggyakrabban az adott cég weboldalát nézik meg és „lapozzák” át a pályázók. A Jobinfo.hu kutatásából az is kiderült, hogy egyre fontosabbak azok az információk is, amelyek a közösségi médiában olvashatók a cégről: az állásinterjúra készülők 40 százaléka keres rá a leendő munkaadóra fórumokon, illetve az ismertebb közösségi felületeken.
 
Csinosak előnyben?
 
  „Négy magyarból három gondolja úgy, hogy azok, akik csinos és vonzó külsővel rendelkeznek, több eséllyel indulnak a nyitott pozícióért folyó versenyben” – mondta Kristók Balázs. A szakmai faktorokat vizsgálva az álláskeresők szerint sorrendben legfontosabb tényezők a leendő munkaadó és munkavállaló között már az interjú során kialakuló kölcsönös szimpátia, a szakmai tapasztalat és felkészültség, valamint a személyes ismeretség. Ezekhez képest a végzettség, valamint az életkor a munkavállalók szerint nem játszik akkora szerepet a végső döntésben.

Forrás: Piac@Profit

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk

Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT)
1146 Budapest, Thököly út 58-60.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tel/Fax: (1) 473-14-29

Sajtókapcsolat: Kiss Balázs
Telefon: +3620-666-3539
Email: sajtó@eszt.hu

Thursday the 18th. .